Terwijl het bedrijfsleven in Altena vooral kleinschalig lijkt, kwamen hier twee bedrijven aan bod die wereldwijd zaken doen. In China worden de casco’s van de schepen besteld, hier worden ze afgebouwd met degelijke Hollandse kwaliteit. Het resultaat van dat vakmanschap konden de andere BKA leden vandaag bezichtigen. Afgemeerd lag het zeeschip Sunergon van 3200 ton. Zaterdag is er een open dag op het schip. Het is nog niet helemaal afgebouwd, dat duurt nog zo’n 14 dagen. Daarna kiest de Sunergo het ruime sop om de wereldzeeën te bevaren. Eerder al werd het zeeschip Filia Antje in februari opgeleverd. Overigens sprak Cor Hoogendoorn, Instalho eigenaar en voorzitter Scheepsgroep Werkendam, ook over de aanhoudende vraag naar nat bedrijventerrein uit. Na het opknappen van de Biesboschhaven, staat nog altijd het plan voor de Beatrixhaven op de rol. Maar de scheepvaartbedrijven lijken ook altijd nog te dromen van een derde haven. Al werd dat die middag niet hardop uitgesproken.
No comments:
Post a Comment