Dijkversterkingen langs de Waal
Adri Goedhart uit Vuren, lid van de klankbordgroep dijkversterking Gorinchem - Waardenburg mailde mij vorige week over de dijkversterkingen die straks van start gaan tussen Gorinchem en Nijmegen. Te beginnen bij Gorinchem - Waardenburg, een dijktraject van 23 kilometer.
Het trace van de dijkversterkingen langs de Waal |
Op 5 oktober bespreken we dit in commissieverband en op 16 oktober nemen we een besluit in de AB vergadering. Het blijft straks niet bij GoWa, maar ook de dijkvakken Waardenburg-Tiel (19 kilometer), Tiel Stad (3 kilometer), Waalbandijk-Nederbetuwe (20 kilometer) en Wolveren - Sprok/A50 (15 kilometer). De projecten worden uitgevoerd tussen 2020-2030
De vijf dijkvakken liggen allemaal langs de Waal, de drukst bevaren rivier in ons land. Dus zou het niet goed zijn om al het materiaal dat aangevoerd moet worden over water te doen plaatsvinden. Dat zou ook mooi passen bij de verplichting om het transport op de meest duurzame wijze uit te voeren. Bovendien betekent aanvoer over water ook nog eens dat voorkomen wordt dat bestaande infrastructuur door zware belastingen op de dijk wordt kapotgereden. Goedhart stelt voor om een convenant af te sluiten tussen de binnenvaart en het waterschap. Een goed plan, dat ik zeker ga inbrengen tijdens de finale besluitvorming rond het dijktraject Gorinchem - Waardenburg.
0 Comments:
Post a Comment
http://hanviskie.blogspot.com/?m=0"><< Home