hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Sunday, February 22, 2009

Zal eens de Alm weer stromen?




Ooit was de Alm een zijrivier van de Maas, maar dat is al eeuwen geleden. De kans dat de Alm ooit nog eens zal stromen is klein. Door herinrichting met natuurvriendelijke oevers heeft het riviertje de laatste jaren wel aan schoonheid gewonnen. Toch is het einde van de Alm bij Nieuwendijk niet echt fraai. Een Nieuwendijker maakt zich er zorgen over. "Ik vind het zonde, dat de Alm tussen het Dijkje en de Buitenkade zo aan het dichtslibben is. Ik heb zo'n 5 a 6 jaar geleden contact hierover gehad met de gemeente, die me doorverwees naar het waterschap. Deze gaven destijds aan, dat het probleem was, dat ze nergens heen konden met het slib. Nu hoor ik, na de vorstperiode waarin veel dorpsgenoten zijn wezen schaatsen op deze Alm, dat veel meer mensen het erg jammer vinden dat onze Alm er zo slecht bij ligt".