hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Saturday, December 26, 2009

De Lekdijk

De grafsteen van mijn overgrootouders die begraven liggen op de oude begraafplaats aan de Lekdijk te Nieuw-Lekkerland


Vandaag start ik met een nieuwe serie op mijn blog over enkele bewoners aan de Lekdijk in Nieuw-Lekkerland. Een dijkvak in het werkgebied van Waterschap Rivierenland dat moet worden verhoogd omdat de dijk onvoldoende stabiel is. Maar het gaat me deze keer niet zo zeer om die dijk, als wel om de bewoners. Op 25 december 1909 werd aan die dijk mijn oma, Johanna de Jong, geboren. Nu dus een eeuw geleden. En vanwege die eeuw heb ik een boek geschreven 'De eeuw van mijn oma' dat momenteel bij de drukker ligt.