hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Sunday, March 07, 2010

Sluizen


In mijn vorige blog beloofde ik vaker te bloggen. Opnieuw ga ik vol goede moed van start. Deze keer met een foto van de inlaatsluis Bakkerskil aan de Schenkeldijk. De sluis dateert uit 1874, helemaal zeker weet ik het niet. Het is niet de enige sluis in deze dijk. De Papsluis is het meest bekend, maar verder richting Werkendam ligt nog een sluis verborgen in het dijktalud. Verder richting Hank heb je het gemaal de drie Sluizen, en bij Hank de Vierbanse en Gantelse sluis. De inlaatsluis Bakkerskil is net als de Papsluis eigendom van Waterschap Rivierenland en zou eigenlijk gerestaureerd moeten worden. De sluis is afgesloten met een betonnen wand, het mooist zou het zijn als de sluis weer in werking zou zijn. Overigens wil WSRL de sluis afstoten.