Hoe efficient is de overheid?
Op 17 juni stuurde Waterschap Rivierenland een verzoek aan het ministerie van Verkeer en Waterstaat om de tussenvakken tussen de dijkvakken die vanwege de planologische kernbeslissing moeten worden versterkt, mee te nemen in de planvorming. De verwachting was namelijk dat deze zgn. tussenvakken bij de derde toetsing alsnog zouden moeten worden versterkt. En uit oogpunt van efficiency is het dan handiger om deze gelijk mee te nemen. In plaats van daar over enkele jaren ook over te gaan tot dijkversterking. Voor Waterschap Rivierenland gaat het om dijkvakken met een totale lengte van bijna 8 kilometer. Het merendeel daarvan is 6 kilometer dijk langs het Steurgat en de Bergsche Maas, de overige 2 kilometer ligt langs de Lek. De totale planstudiekosten van deze dijkversterking van de tussenvakken wordt geraamd op iets meer dan 400.000 euro. Al deze tussenvakken zijn bij de derde toetsronde grotendeels afgekeurd, zoals inmiddels bekend is geworden.
1 Comments:
He Hannie,
Het verhaal van die tussenvakken snap ik niet zo goed, maar 400.000 voor een planstudie vind ik wel schokkend!
Post a Comment
http://hanviskie.blogspot.com/"><< Home