Scheepvaartverkeer grootste risico voor Kromme Nol waterkering
Scheepvaartverkeer op het Heusdensch Kanaal |
Tijdens het werkbezoek van de commissie Waterkeringen aan de Kromme Nol waterkering werd verteld dat bij sluiting van de kering het scheepvaartverkeer eigenlijk het grootste risico vormt. Want stel je voor dat een schipper even niet oplet en toch gewoon doorvaart, ook al staan de seinen op rood? Bij de aanpassingen van de kering is daar ook terdege naar gekeken en is besloten bij sluiting een drijflijn aan te leggen met sensoren. Zo moet het scheepvaartverkeer gewaarschuwd worden. Het gaat daarbij met name om sluiting bij hoog water uiteraard. Tijdens de proefsluitingen wordt dit altijd al ver vooraf bekend gemaakt aan de binnenvaart. Dan is ook altijd een begeleidingsvaartuig van Rijkswaterstaat in de buurt om de schepen te waarschuwen. Overigens lijkt mij dat deze informatie ook op RIS wordt ingevoerd en dan gewoon te zien aan boord?
Bij de proefsluiting is Rijkswaterstaat altijd paraat |
0 Comments:
Post a Comment
http://hanviskie.blogspot.com/?m=0"><< Home