hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Monday, February 18, 2008

De graanrepubliek



Voor mijn verjaardag enkele maanden geleden kreeg het boek 'de graanrepubliek' van Frank Westerman cadeau van mijn dochter. Pas afgelopen zondag heb ik het boek gelezen. Prachtig boek. Maar nog mooier was dat het bleek te gaan om de streek waar de Blauwe Stad verrijst. Daar heb ik al eens vaker over geschreven maar dan in relatie tot de Biesbosch. Op beide plaatsen in ons land werd land onderwater gezet. Toch blijken de ontwikkelingen niet stil te staan, want is het opofferen van land voor water in een tijd van de opkomst van biomassa eigenlijk wel slim? Hebben we de grond straks niet hard nodig voor onze brandstof? Toch heb ik me voorgenomen deze zomer een bezoek te brengen aan de Blauwe Stad en het omliggende platteland van Groningen. Daar waar de communisten jarenlang een meerderheid hadden in de gemeenteraad.