hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Wednesday, August 05, 2009

De Diefdijklinie


Bunkers aan de Molenkade bij de Diefdijklinie voor en na aanpassing van het schootsveld.




Ooit ben ik uitgelachen toen ik als raadslid vragen stelde over de sloop van een groepsschuilplaats/bunker. Spottend noemde iemand me Hannie Bunker. Nu Waterschap Rivierenland plannen uitwerkt voor de verbetering van de Diefdijklinie doet het me daarom deugd dat gepleit wordt voor behoud van de bunkers in dit ultieme Nieuwe Hollandse Waterlinie landschap. De plannen gaan zelfs nog verder door de bunkers ook begaanbaar te maken en het vrije schootsveld in ere te herstellen. Overigens wordt ook rond de Diefdijk gesproken over de aanleg van een Liniepad. Ook in Altena zijn daar reeds vergevorderde plannen voor.