hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Sunday, December 27, 2009

De Lekdijk(2)















Lekdijk 87
Lekdijk 81

De ouders van mijn oma, Gerrit de Jong en Adriana Cornelia Stam, zijn zelf ook aan de Lekdijk geboren. Beiden stammen uit een boerengeslacht. Gerrit komt uit een gezin met acht kinderen, Adriana Cornelia uit een gezin van veertien kinderen. De vader van Gerrit is Pieter Gerrit, hij woonde op de boerderij op Lekdijk 87. De vader van Adriana Cornelia Stam woonde op Lekdijk 81. Beide boerderijen zijn opgekocht door Bouw- en aannemingsmaatschappij Adriaan van Erk uit Bergambacht. Hij wil de boerderijen slopen en de grond uitgeven in kavels voor nieuwe woningen. Voor de boerderij Lekdijk 77 is het bestemmingsplan al gewijzigd.

2 Comments:

At 4:40 AM, Anonymous kees vreeken said...

Hoi Hannie,
Leuk dat je boek bijna uitkomt. Ben benieuwd!
Je bent iig sneller dan ik. Mijn project ligt momenteel ff stil ;)
Grt, Kees

 
At 4:41 AM, Anonymous Anonymous said...

Hoi Hannie,
Leuk dat je boek bijna uitkomt. Ben benieuwd!
Je bent iig sneller dan ik. Mijn project ligt momenteel ff stil ;)
Grt, Kees Vr

 

Post a Comment

http://hanviskie.blogspot.com/"><< Home