hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Saturday, May 15, 2010

Priester Hendrik (2)


De Woudse Dom in Rijnsaterswoude

Lezers zijn natuurlijk nieuwsgierig waarom ik schrijf over Priester Hendrik. Ik trof het standbeeld aan bij de Woudse Dom, de Hervormde kerk van Rijnsaterswoude. Mijn beide oma's, Matje Heijns en Doortje Faas zijn beiden geboren in Rijnsaterswoude en mogelijk gedoopt in deze kerk. Hoewel dat nog nader onderzoek vergt, omdat van Doortje Faas in het trouwboekje van haar ouders wordt gemeld dat ze is geboren in Sassenheim. Ik zal dus nog een keer het archief in moeten duiken voor opheldering over deze vraag.