hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Sunday, April 01, 2012

Een mooier rivierengebied

Vertelt dit spandoek leugens?


Vandaag maar weer eens door de Noordwaard gereden. Ongekend zoals de zaagmachines tekeer gaan. Is dat echt allemaal nodig? Een bewoner vertelde dat er bij een boerderij die mag blijven staan vier grote notenbomen zijn omgezaagd. Waarom mogen die bomen niet blijven staan? Deze zomer zei burgemeester Breuer al eens dat na de ontpoldering van de Noordwaard de schoonheid van het gebied nog eens extra tot zijn recht zou komen. Toen maakte ik me al boos omdat er niets mis is met de schoonheid van de Noordwaard zoals deze was. En moet de Noordwaard nu mooier worden door al die bomenkap? Het is voor mij een raadsel.