hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Friday, March 11, 2016

Testen van de Kromme Nol Waterkering

Test van de Kromme Nol Waterkering in 2013

De website www.wilhelminasluis.nl  is altijd een bron van informatie voor mijn blog. Zo las ik dat de Kromme Nol Waterkering op 31 maart 2016 weer wordt getest. Waar hij die informatie heeft opgeduikeld is me niet helemaal duidelijk, op de website van Waterschap Rivierenland kon ik het in elk geval niet terug vinden. Vorig jaar werd de Kromme Nol Waterkering getest op 26 maart 2015. En dat ging toen niet helemaal goed, zo is te lezen in het evaluatie rapport van die sluiting. Ik heb nog even teruggezocht op mijn blog, maar op die dag heb ik niets geschreven over het testen van de Kromme Nol Waterkering.  Het sluiten van de kering verliep probleemloos, maar het openen en vrijgeven van de vaarweg leverde vertraging op. Uiteindelijk kon de kering pas 2,5 uur later dan gepland worden geopend. Zo bleef de vaarweg 2,5 uur langer gesloten. Juist het scheepvaartverkeer vormt het grootste risico voor de Kromme Nol Waterkering, doordat een schip tegen de kering kan varen met alle gevolgen van dien. Uit de evaluatie van de calamiteit bleek dat het draaiboek, telefoonnummers en bedieningshandleiding niet helemaal op orde waren. Uit de evaluatie blijkt verder dat de verbeterpunten op 1 juli 2015 op orde moesten zijn. Des te opmerkelijker dat pas in de vergadering van college van Dijkgraaf en Heemraden van 23 februari de evaluatie aan de orde kwam?

1 Comments:

At 9:10 AM, Blogger Unknown said...

Op 31 maart is er een proefsluiting van de Kromme Nolkering, dat valt te lezen in een infoberichtr van Rijkswaterstaat. Het bericht hangt o.a. op het mededelingenbord op de Wilhelminasluis.

 

Post a Comment

http://hanviskie.blogspot.com/"><< Home