hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Tuesday, June 07, 2016

Superdijk of Wakkere dijk

Slot Loevestein vanuit de lucht en het Munnikenland vanuit de lucht

Ruimte voor de Rivier twitterde vandaag een prachtige luchtfoto van Munnikenland. Donderdag 9 juni wordt het gebied opgeleverd. Najaar 2008 was ik bij de eerste planvorming in huis Brakel en proefde de weerstand van de bewoners. Het startsignaal was met de minister, volgens mij in 2013. En dan nu de oplevering, weer met de minister Melanie Schultz van Haegen. Ze heeft iets met het gebied, een voorouder van haar zat ooit gevangen op slot Loevestein, als ik me goed herinner. Overigens stond in de tweet van Ruimte voor de Rivier de term superdijk, zelf vind ik de Wakkere dijk een veel mooiere naam.