hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Saturday, October 15, 2016

De Noordwaard blijft boeien

Vogels in de Biesbosch


 Een boeiend dagje vandaag in de Noordwaard. Dat begon al in de ochtend bij de Kievitswaard, waar vogelaars van Natuur en Vogelwacht de Biesbosch een wintertelling hielden.. Aan de Kievitswaard zit al langer een kolonie vogels, zo vertelde Hans Lankhaar uit Hank. Ik mocht nog via een verrekijker de vogels van dichtbij bekijken, maar ben helaas vergeten de naam op te schrijven. Later trokken ze naar de Muggenwaard om vogels te tellen. 

Vervolgens ging het naar het Biesbosch Museumeiland voor de bustour door de Noordwaard vanwege de Week van ons Water. Altijd boeiend om te doen, hoe vaak je ook al door het gebied bent gereden. Ik was niet alleen, zo'n 200 mensen hadden zich aangemeld voor de bustour. 

Achterop de quad voor een tochtje over het parcours

Een jonge mountianbiker in de Noordwaard

Als laatste heb ik een kijkje genomen bij de eerste Mountainbike tijdrit door de Noordwaard. De mountainbikers mochten door het veld crossen, een klein deel van het parcours ging over de verharde weg. Ik mocht zelfs achterop een quad het parcours verkennen. Een spannende afsluiting van een dagje Noordwaard.