hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Sunday, February 25, 2007

Dag 56: Werktijden


Net als collega raadslid Bob du Burck heb ik vandaag Binnenlands Bestuur gelezen. En terwijl Bob vooral schrijft over de klantvriendelijkheid van de overheid, vielen mij heel andere dingen op. Het artikel over het onderzoek naar integriteit bij de overheid van het ministerie van Binnenlandse Zaken bv. Meest opvallende in het artikel was voor mij het gegeven dat 17 procent van de ambtenaren in het onderzoek aan geeft dat de werktijden niet worden nageleefd. Als dit strookt met de werkelijkheid zouden de belastingen wel naar beneden kunnen. Als iedereen zich immers aan zijn werktijd houdt, zijn er immers minder ambtenaren nodig. Zou wethouder Wim de Jong dan toch gelijk hebben gehad? En zit er dan toch een grond van waarheid in die vele moppen over ‘luie’ ambtenaren?