hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Wednesday, May 02, 2007

Dag 121: Dualisme


De komst van het dualisme is de dood in de pot voor de politiek. Pas had ik een uitgebreide discussie met een collega raadslid uit een andere gemeente. Hij vond het allemaal een beetje tam geworden ten opzichte van zo’n tien jaar geleden. En weet dat aan de invoering van het dualisme. Maar is dat ook werkelijk zo? Nu moet ik mijn collega gelijk geven als hij zegt dat het de laatste tijd wel erg rustig is in de politiek. Maar anderzijds kun je dat ook positief oppakken en zeggen dat de gemeente gewoon goed bestuurd wordt, zonder dat fracties elkaar continue in de haren vliegen. Terugkijkend op het jaar raadslidmaatschap sinds de verkiezingen in 2007, is voor mezelf toch vooral de Noordwaard een belangrijk item geweest. Over dat onderwerp is overigens het laatste woord nog niet gezegd. We weten bijvoorbeeld nog steeds niet wanneer de staatssecretaris nu met de bewoners komt praten. En of het schadeschap nu al geregeld is.