hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Sunday, May 06, 2007

Dag 124 en 125: De mammoettanker


Vandaag een aflevering voor twee dagen, maar wel met twee heel uiteenlopende onderwerpen; de beleidsbeschouwingen en Pim Fortuyn. Toch hebben beiden wel raakvlakken. Want bij alle twee bedenk ik me dat de tijd vliegt. De moord op Pim Fortuyn, nu vijf jaar geleden, was in de tijd dat ik nog maar net raadslid was. Het geheel maakte diepe indruk en nog steeds vraag je je af wat er gebeurd zou zijn, als hij niet vermoord was. Had hij zijn ideeën waar kunnen maken? Als je al wat langer in de politiek meeloopt, weet je hoe moeilijk het is om een mammoettanker van koers te laten veranderen.

Voor de beleidsbeschouwingen geldt eigenlijk hetzelfde. Het lijkt eigenlijk pas gisteren dat we de beleidsbeschouwingen van vorig jaar hebben gemaakt. Maar we maken alweer plannen voor de beleidsbeschouwingen 2008. Altijd een goed moment om die van vorig jaar nog eens door te lezen. En te kijken wat er bereikt is. Want ook de gemeentelijke overheid lijkt soms op een mammoettanker.