hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Friday, June 01, 2007

Dag 151: Kies je eigen panorama


Minister Jacqueline Cramer van VROM wil concrete stappen zetten om Nederland mooier te maken. Zoals het tegengaan van verrommeling langs de snelwegen. Zij bezoekt de website waar burgers een vlag kunnen plaatsen bij een snelweguitzicht, dat zo mooi is dat het behouden moet blijven. ‘Ik wil Nederland niet alleen schoner maken, maar ook mooier. Daarvoor is de mening van burgers essentieel. Ik hoop dat iedereen mijn voorbeeld volgt en op de website vrom.nl/panorama een eigen vlag plaatst bij dát uitzicht dat absoluut niet verloren mag gaan’, aldus de minister.
De campagne ‘Kies je eigen panorama’ is op 1 juni gestart. Iedere bezoeker kan op de campagnesite eenvoudig een locatie langs de snelweg opzoeken, markeren en beargumenteren. Ook wordt bezoekers gevraagd waaraan een mooi panorama voldoet of zou moeten voldoen. De deelnemers kunnen drie locaties aangeven.

Met de resultaten krijgt VROM inzicht in de meest gewaardeerde uitzichten vanaf de snelweg en de criteria waaraan het beeld vanaf de snelweg volgens de websitebezoekers zou moeten voldoen. ‘Uitzichten die zo waardevol zijn, bijvoorbeeld vanwege hun karakteristieke landschap of omdat ze in sterk verstedelijkt gebied liggen, dat we ze willen beschermen als Nationale Panorama's. Het is voor ons essentieel dat zo veel mogelijk burgers aan deze actie meedoen en hun mooiste panorama aanwijzen’, pleit minister Cramer.
p.s. voor mijn commentator van gisteren: Had je het zonder naam ook geweten dan?