hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Wednesday, June 13, 2007

Dag 163: ’t Van der Land bosje

Het woonhuis van de familie Van der Land aan de Schans


Tijdens de behandeling van het bestemmingsplan buitengebied sprak het echtpaar Van der Land in over een bestemmingsplanwijziging op hun grondgebied. Het ging om het bosje dat als landschappelijk waardevol werd geacht met tevens de verplichting dat bij kappen van het bos er herinplant verplicht is. Vandaag vernam ik van het echtpaar dat zij van deze bestemmingsplanwijziging niet persoonlijk op de hoogte zijn gesteld. Ik herinner me nog een recente discussie over een mogelijke bestemmingsplanwijziging aan de Biesboschhaven, waar ondernemers ook protesteerde tegen het niet persoonlijk informeren van de bedrijven. Toen is gezegd dat de gemeente beter moet communiceren met burgers over dergelijke wijzigingen. Maar kennelijk hebben ze nog niet veel geleerd sinds die discussie.