hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Sunday, July 13, 2008

Het klaphekje


Tijdens een fietstocht in de Biesbosch ontdekte ik ineens een klaphekje. In mijn verre verleden als raadslid stelde ik ooit voor om in de uiterwaarden bij Werkendam klaphekjes te plaatsen om zo gemakkelijker te kunnen wandelen langs de rivier. Er werd gekeken alsof ze water zagen branden; klaphekjes kwam toen kennelijk nog niet voor in de woordenschat van wethouder en ambtenaren. Overigens laat de al lang beloofde herinrichting van de uiterwaarden bijzonder lang op zich wachten. Misschien moeten ze toch eens gaan kijken bij dat klaphekje aan de Bandijk.