hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Friday, June 05, 2009

Stemfraude

De actiegroep 'Wij vertrouwen de stemcomputers niet' is het gelukt om Nederland tijdens de verkiezingen met het rode potlood te laten stemmen. Gisteren mocht ik op het stembureau zitten in Werkendam en vroeg me af of de methode met het rode potlood niet fraudegevoeliger is. Je hoeft tenslotte alleen een paar extra biljetten van de stapel te pakken en jouw voorkeur rood te maken voor wat extra stemmen. Ook bij het tellen van de stemmen kun je best een paar stemmen verwisselen zonder dat iemand het merkt. Ik geloof er dus helemaal niks van dat het rode potlood minder fraude gevoelig is dan een stemmachine. Dus snel weer terug naar de machine!