hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Wednesday, November 25, 2009

Cultuurhistorisch erfgoed (3)

Restant waterverdelingssysteem van de Alm, uitwaterend bij het gemaal Drie Sluizen te Nieuwendijk

Iemand heeft bij de gemeente een aanvraag ingediend om het restant tot gemeentelijk monument te bestempelen. Zeker weten doe ik het niet, maar ik vermoed dat het oud-Nieuwendijk Kees Kant is. Enkele jaren geleden vroeg hij al aandacht voor restauratie van het geheel en/of bord met uitleg over de historie van deze plek. Ook dit is cultuurhistorisch erfgoed in eigendom van Waterschap Rivierenland, net als de voorgaande bijdragen op mijn blog.