hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Friday, April 30, 2010

Gebiedskennis

De griendkeet van WSRL

Hoeveel gebiedskennis mag je verwachten van mensen die bij het Waterschap werken? Maandagavond werd ik juist verrast door het gebrek aan gebiedskennis. Die avond werd er een inloop avond gehouden over de dijkverzwaring van de dijk langs het Steurgat/Bergsche Maas. Als Historische Vereniging waren we betrokken bij de klankbordgroep en mochten meedenken over de planvorming. Als vertegenwoordiger van een historische vereniging heb je dan uiteraard oog voor de cultuurhistorische interessante objecten in het trace. Zoals de griendwerkerskeet in de teen van de dijk in de polder bij Hank. Bij het bekijken van de plannen in de Kwinter bleek de keet inderdaad ingetekend als waardevol. Dus werd gevraagd of ik nu tevreden was. Uiteraard, maar WSRL is toch wel zuinig op haar eigen erfgoed, was mijn wedervraag. En zo bleek, dat zij niet wisten dat de keet hun eigendom was! Toch opmerkelijk!