hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Monday, August 23, 2010

Zwerven door Rivierenland






Wat is het rivierengebied toch een prachtig landschap. Vijf dagen fietsen leverde bijna 200 prachtige foto's op. Veel te veel om allemaal op mijn blog te zetten natuurlijk. Iets voor een fotoboek? Misschien ga ik dat nog weleens doen. De dijken langs de Waal in het rivierengebied vertellen ook de geschiedenis van het gebied. Veel van die historie wordt verteld op talloze informatieborden, die helaas niet allemaal even fraai zijn. Velen hebben de tand des tijds niet doorstaan, jammer. Om een beeld te geven van mijn fietstocht, enkele foto's van de eerste dag fietsen door het rivierengebied vanaf Werkendam naar Tiel. Alle foto's zijn gemaakt op 9 augustus. U ziet achtereenvolgens een beeldengroep in de haven van Haaften, een visnet met meeuwen in Boven-Hardinxveld, een hek op de dijk van Waterschap Rivierenland (waar was dit ook alweer?) en het peilschaalhuisje uit 1874 in Herwijnen.

1 Comments:

At 12:16 PM, Anonymous Anton van Rijswijk said...

Volgens mij staat het hek van Waterschap Rivierland op de Waalbandijk in de buurt van het landgoed Waardenburg en Neerijnen.

 

Post a Comment

http://hanviskie.blogspot.com/"><< Home