hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Wednesday, October 27, 2010

Waterlelienetwerkdag

De Waterlelie vrouwen in de visafslag van Bunschoten-Spakenburg




Vandaag werd de Waterlelienetwerkdag gehouden. Het netwerk brengt vrouwelijke waterschapsbestuurders samen. We waren de gast bij Waterschap Vallei en Eem waar de voormalige Brabantse gedeputeerde Annemarie Moons dijkgraaf is. In het ochtendprogramma gaf Directeur Generaal Water van het ministerie van Verkeer & Waterstaat Annemieke Nijhof haar visie op financiering van de Hoogwaterbeschermingsprogramma's en de toekomst van de Waterschappen. Ik was er graag bij geweest, maar vanwege mijn werk lukte dat niet. Aan het middagprogramma met een bezoek aan het museum van Bunschoten-Spakenburg en de uitleg over de klederdracht heb ik wel deelgenomen. Heel leuk, vooral de uitleg over de klederdracht en de mode. Thans zijn er nog zo'n 200 vrouwen die de dracht dagelijks dragen.

De volgende Waterlelienetwerk dag is in april bij Brabantse Delta.
http://www.waterlelienetwerk.nl/