hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Thursday, March 08, 2012

Test Kromme Nol Waterkering weer gemiste kans

De Lingewacht was ook vandaag weer present bij de test van de Kromme Nol waterkering

Vandaag werd de Kromme Nol Waterkering getest. Omdat ik deze ochtend een bijeenkomst voor mijn werk in Breda had, ben ik deze keer niet gaan kijken. Geen ramp, er is eigenlijk nooit zoveel te zien. Wel is dit opnieuw een gemiste kans om het testen van de Kromme Nol Waterkering aan te grijpen om door middel van de media te trachten bewoners beter voor te lichten over nut en noodzaak van de werking van de kering bij hoog water. Dat had ik bij de vorige test al een keer voorgesteld, maar kennelijk is er geen oor voor dat soort ideeën in Tiel. Kortom, opnieuw een gemiste kans.