hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Wednesday, October 10, 2012

De dag van de duurzaamheid

De ondertekening op fort Altena


Deze dag is uitgeroepen tot de Dag van de Duurzaamheid. Heb ik daar deze keer aan meegedaan? Eigenlijk kan ik niets bedenken, dan dat ik vanmorgen de thermostaat in huis iets lager heb gezet. op fort Altena hoorde ik vandaag nog wel iets over duurzaamheid bij de ondertekening van de Streekalliantie Biesbosch. Bestuurders waren samengekomen om hun handtekening te zetten. Gedeputeerde Yves de Boer begon over duurzame energie. Met windmolens was het nooit wat geworden, maar hoe zat het met die biomassa centrale? Goeie vraag, zelf heb ik daar ook al tijden niets meer over gehoord. En natuurlijk moest ik terugdenken aan good old Sjaan die met zijn klimaatlandschap de tijd ver vooruit was. Maar we maken vorderingen zoals blijkt uit de bouw van energiezuinige woningen door bv. Meander. 

http://www.piethartman.nl/zonnige-winnaar-van-de-duurzaamheidsbokaal/