hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Saturday, April 13, 2013

Ger de Vrieze


De dijk tussen Brakel en Loevestein die straks wordt afgegraven


Dijkgraaf Roelof Bleker bedankte tijdens het startschot van de vergraving van Munnikenland met name Ger de Vrieze. Helaas kon hij niet aanwezig zijn omdat hij ernstig ziek is. Zelf herinner ik me Ger de Vrieze vooral als een bevlogen dijkenbouwer. Tijdens de Brabantse waterschapsdag vorig jaar stak hij bij de Nieuwendijk bij het bedrijf Dunea in Brakel een gloedvol betoog af over de historie van het gebied en het lezen van het landschap. Ook eerder ontmoette ik hem in huis Brakel; bij één van de allereerste presentaties van de plannen van Munnikenland met heemraad Rene Cruijsen. Dat verliep niet vlekkeloos, Ger de Vrieze schoot de heemraad te hulp toen de vragen vanuit de zaal wel heel moeilijk werden. Jammer, dat hij juist nu moest ontbreken.