hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Monday, August 26, 2013

Het Veluwemeer

Mijn kleinzonen Matthias en Nathan aan de rand van het Veluwemeer

Tijdens mijn vakantie in Doornspijk reden we ook naar het Veluwemeer. Daar aangekomen vroeg ik me vooral af waarom er geen dijk langs het meer ligt. Al snel werd duidelijk dat de Veluwe zo hoog gelegen is, dat een dijk niet nodig is. Om het nieuwe land tegenover het Veluwemeer (NoordOostpolder) ligt dan weer wel een dijk. Zo heeft ieder gebied zijn eigen kenmerken. En telt Nederland heel veel mooie plekjes.