hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Friday, July 26, 2013

Er gaat niets boven Groningen

Kostverloren, waar ik vorig jaar een weekje vakantie vierde


Wie zou die mooie reclame slogan ooit bedacht hebben? Net als vorig jaar ben ik een paar dagen in Groningen. En het verveelt nog steeds niet. Deze keer niet in Kostverloren, maar in Blijham, een dorp bij Winschoten. Net als vorig jaar valt vooral de leegte op. En de korenvelden, minder geel dan vorig jaar, maar ik ben nu ook vroeger in het jaar. Vrijdag heerlijk rond gereden en alvast een kijkje genomen bij het festival Hongerige Wolf. Uiteraard in Hongerige Wolf en in Ganzendijk. Misschien herinnert iemand zich nog het gehucht Ganzendijk, of is het Ganzedijk? Ooit waren er plannen om het dorp af te breken, vanwege de bevolkingskrimp in de regio. Die is hier inderdaad goed zichtbaar. Met vooral veel verwaarloosde huizen.