hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Monday, August 11, 2014

Wateropvang in Werkendam


Het is alweer enkele jaren geleden dat de gemeente Werkendam in een beleidsstuk schreef dat in het oude deel van Werkendam weinig mogelijkheden zijn voor waterberging. Ik kon het niet terugvinden in het waterplan 2008-2014, dus mogelijk is het al van eerdere datum. Ik vond het terug op mijn blog van 16 november 2008, het kwam aan de orde bij het waterplan in 2007 in de Werkendamse raad.. Maar in dat beleidsstuk werd nog verwezen naar de voormalige singel in de Sigmondstraat  in Werkendam. Wanneer zou deze gedempt zijn? Daarvoor moet ik nog eens extra in de historie duiken. Ook zijn er misschien nog wel foto's uit die tijd, ik vond alleen een foto van het Groene Kruisgebouw aan de Sigmondstraat met een klein stukje van de singel. Maar deels ook het terugbrengen van de binnenhaven op het Plein zou meer mogelijkheden voor wateropvang bieden. Helaas bleek ik enkele jaren geleden een roepende in de woestijn.Mogelijk zou door beide waterbassins de wateroverlast op 28 juli iets minder zijn geweest?

http://hanviskie.blogspot.nl/2008_11_01_archive.html