hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Sunday, July 13, 2014

Mijn mooiste verjaardagscadeau


Het mooiste verjaardagscadeau ooit kreeg ik op mijn twaalfde verjaardag van mijn vader. Met enige aarzeling gaf hij het. Bijna verontschuldigend en met een verlegen kus. Nadat ik het cadeau uitpakte, kwam het beeld van de Denker van Auguste Rodin tevoorschijn. Het werd even stil aan de ontbijttafel. Op mijn vragende blik begon mijn vader te vertellen. In dat beeld van de Denker herkende ik mijzelf, maar ook jou. Ik heb het in Parijs gekocht. Eerst wilde ik het zelf houden, maar ik geef het toch liever weg. Het past bij jou. Jaren later ben ik met mijn moeder in Parijs en rijden we langs het museum van Rodin. Kijk, daar staat de Denker, zo wijst mijn broer. En ineens ben ik weer terug in mijn jeugd. Bij mijn mooiste verjaardagscadeau.