hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Thursday, September 04, 2014

Nog meer poezie

Overigens ontdekte ik van Jenneke Mijnlieff-Verschoor nog een ander mooi gedicht over dijken.

Dijken
Dijk langs het Steurgat


Die dijk is mij een godsgeschenk
daar voel ik rust in sterke handen
graast zwart-wit bont uit Friese landen
zijn tuinen waar ik jeugd herdenk

De stee verankerd in de dijk
Men kan daar vele hoenders kijken
de pauwen die met veren prijken
het hoogstamfruit hangt gaaf te kijk

Hier ligt de schepping uitgespreid
rondom het glanzen van de paarden
en altijd weer Jan Mankes geit

Op stille uren van de dagen
lijkt men geheven uit de tijd
ga ik steeds trager langs de hagen