hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Sunday, August 31, 2014

Het peilschaalhuisje

Het peilschaalhuisje in Herwijnen


Tijdens mijn fietstocht door het rivierengebied in 2010 passeerde ik het peilschaalhuisje van Herwijnen. Destijds vond ik het al een charmant gebouwtje, waarbij ik me afvroeg waar het ooit voordiende. En maakte uiteraard een foto. In de afgelopen week passeerde een tweet van waterschap Rivierenland waarin een feestje rond het laatste overgebleven peilschaalhuisje werd aangekondigd. Op zaterdag 30 augustus om 11.00 uur zou het feest geopend worden door dijkgraaf Roelof Bleker. Ik noteerde de datum in mijn agenda. Maar........... Zaterdagmorgen bleef het maar regenen. Tja, en om dan naar Herwijnen te rijden en daar in de stromende regen te moeten staan. Want allemaal in dat huisje, dat leek me onmogelijk. Achteraf heb je dan weer spijt dat je niet geweest bent, want volgens mij moet het een mooi feestje zijn geworden, daar rond dat peilschaalhuisje. Zal ik dan het boek bestellen?
 
http://peilschaalhuisje.nl/