hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Sunday, August 17, 2014

Op reis naar Spijkenisse

De Boekenberg in Spijkenisse, een eldorado voor lezers en boekenliefhebbers

Vanaf Hoek van Holland via Maassluis en Rozenburg naar Spijkenisse. Zowel Hoek van Holland als Maassluis leken weinig aantrekkelijk voor een tussenstop. Ook Rozenburg zag er niet aantrekkelijk uit. Eenmaal op het eiland Voorne-Putten passeerde ik weer enkele dorpjes zoals Zwarte Waal, wat een charmant plekje. Koffie drinken lukte nergens, dat deed ik in Heenvliet. Nooit geweten dat het dorp zo'n charmant pleintje heeft. Daar heb ik wel wat gedronken, heerlijke cappuccino zoals ik nog maar zelden had gedronken. En eenmaal in Spijkenisse natuurlijk een bezoek gebracht aan de Boekenberg; de bibliotheek van de stad. Werkelijk indrukwekkend.