hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Friday, November 28, 2014

Bestuurder viert 83e verjaardag

Bert van Aalst

De laatste AB vergadering van 2014 was tevens de verjaardag van Bert van Aalst uit Geldermalsen. Hij vierde die dag zijn 83e verjaardag en is daarmee de oudste bestuurder van Waterschap Rivierenland. Hij kwam nog wel naar de AB vergadering, maar na de behandeling van de begroting gaf hij de voorkeur aan het vieren van zijn verjaardag. Tijdens een van de excursies heb ik nog eens uitgebreid met Bert gesproken, volgens mij was hij ooit wethouder geweest, maar waar weet ik niet meer. In zijn woonplaats Geldermalsen was hij raadslid, dat zelfs nog op de site van Waterschap Rivierenland. Maar dat is al lang niet meer het geval.

Bert van Aalst was in 2008 lijsttrekker van de fractie Lokale Regiobelangen Rivierenland, samengesteld van kandidaten uit de lokale partijen. In 2008 kregen zij geheel onverwacht drie zetels, zou hen dat nu weer lukken. Of Bert nog op de lijst staat weet ik niet, lijsttrekker in 2015 is Gijs van Eeuwijk uit Maasdriel. De verkiezingsslogan van de partij is 'Het roer moet om'.