hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Monday, March 09, 2015

De Steurgatdijk

Het oude gemaaltje

Vanmiddag reed ik even door de polder bij Hank en zag zo dat er alweer volop gewerkt wordt aan de dijkversterking bij de Steurgatdijk. Eerder ging één van de twee bedrijven die het werk uitvoeren failliet en kwam het werk stil te liggen. Tijdens mijn rondrit zag ik dat rondom de griendwerkerskeet zand was aangebracht. De keet zou aanvankelijk verplaatst worden, maar na protesten uit Hank blijft de keet nu op dezelfde plek staan. Zo doet Waterschap Rivierenland eigenlijk meer dan van haar mag worden verwacht, de keet is geen rijksmonument. Volgens mij wel een gemeentelijk monument.
Het huidige gemaal Oostkil


Tijdens de planvorming voor de aanpak van de dijk is overigens ook sprake geweest van het opknappen van een van de vroegere gemaaltjes. Maar of dat nu nog gaat gebeuren is mij niet helemaal duidelijk. Maandag 16 maart wordt een informatiebijeenkomst gehouden over het werk in de komende maanden.