hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Tuesday, September 22, 2015

Mijn stokpaardje


De vroegere binnenhaven van Werkendam

De commissie Grondgebied sprak tijdens de behandeling van het agendapunt over de wateroverlast ook over haar eigen rol daarin. Aan de orde kwamen het Gemeentelijke Rioleringsplan (GRP) en het Waterplan. Het nieuwe GRP wordt op 30 november besproken, ook het huidige waterplan dateert van 2008. Raadsleden opperden een brede maatschappelijke discussie rond het waterplan of een openbaar debat in elk dorp. En was het nu wel zo'n goed idee om de rioolbelasting met 25 euro te verlagen, zoals bij de kadernota werd voorgesteld? Daarover wordt een definitief besluit genomen tijdens de begrotingsbehandeling. Overigens werd nog een pleidooi gehouden nog eens goed te kijken naar de uitbreiding van het Regionale Bedrijventerrein. De verdergaande verstening betekent minder ruimte voor berging. Net als al die betegelde tuintjes. En waarom wordt de haven in het dorp Werkendam niet uitgegraven? Zo sla je twee vliegen in een klap; meer waterberging en meer recreatie in het dorp. Al sinds 2009 mijn eigen stokpaardje, op 15 juli 2009 schreef ik daar al over!