hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Monday, October 17, 2016

Mansfelder gemaal eindelijk opgeknapt

Het Mansfelder gemaal nabij Poederoijen

Op de site van www.wilhelminasluis.nl lees ik met interesse over de restauratie van het Mansfelder gemaal. Al jaren geleden werd daar in een vergadering van Waterschap Rivierenland al eens over gesproken. Overigens was het opknappen van het gemaal onderdeel van de bestuursovereenkomst Ruimte voor de Rivier over de herinrichting van Munnikenland. Over het gemaal en de sluisjes van de Nieuwe Hollandse Waterlinie bij het gemaal hoorde ik ooit eens Paul Berends lyrisch over vertellen. Ik zag hem overigens bij de opening van de Diefdijklinie, nog zo'n project waar met veel zorg voor de historie elementen van de Nieuwe Hollandse Waterlinie weer in ere zijn hersteld.

http://hanviskie.blogspot.nl/2011/07/mansfelder-gemaal.html