hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Sunday, October 15, 2017

Mata Hari


Mata Hari

Precies een eeuw geleden stierf spionne Mata Hari voor het Franse vuurpeleton. De Friese Margaretha Zelle spreekt al jaren tot mijn verbeelding. Zelf ben ik ook gefascineerd door deze vrouw. Wie was zij en hoe kon ze uitgroeien tot een gevierd danseres in Parijs? December 2015 bezocht ik het Fries Museum en daar was toen al een hoekje ingericht over Mata Hari. En werd verteld dat de archieven in 2017, een eeuw naar haar dood, zouden worden geopend en mogelijk meer duidelijkheid zouden geven over haar dood. Thans is een grote expositie ingericht in het Fries Museum over deze mysterieuze vrouw. En die tentoonstelling ga ik zeker bezoeken. Voorlopig staat hij voor 3 november in mijn agenda.