hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Thursday, August 10, 2006

Dag 221: Vaderlandse geschiedenis


Gisteren kreeg ik uiteraard een mail over mijn blog van gisteren over Joop den Uyl. Waarom als CDA’er schrijven over ‘mister’ PvdA, zo vraagt een nieuwsgierige lezer zich natuurlijk af? Hoewel ook iemand blij was met de geschiedenisles die ik gaf over deze politicus.
Ondanks onze verschillende politieke voorkeuren blijken Joop den Uyl en ik een aantal overeenkomsten te hebben. We zijn beiden opgegroeid in een Gereformeerd gezin, beiden politicus èn beiden geboren op 9 augustus. Dat brengt me direct op een cadeau dat ik gisteren van mijn zus kreeg ‘het Vaderlandse geschiedenis boek’. Heel leuk, het sluit direct aan bij de leemten in mijn kennis. Vorige week schreef weekblad Elsevier over wat een Nederlander allemaal moet weten van zijn geschiedenis, eerlijk gezegd waren ook voor mij een aantal dingen nieuw. Na lezing van mijn cadeau mag iedereen mij bevragen op mijn kennis van de Vaderlandse geschiedenis. (p.s. ik ben ook blij met al die andere cadeautjes)