hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Wednesday, August 02, 2006

Dag 213: De Week van de geschiedenis


De Week van de Geschiedenis wordt komend najaar gehouden van vrijdag 13 t/m zondag 22 oktober. Het thema is deze keer: Geloof & Bijgeloof. Op initiatief van Vincent Robijn, de nieuwe medewerker educatie van het Streekarchief is er vorige week overleg geweest tussen diverse heemkundekringen en musea over het programma voor de Week van de Geschiedenis in ons gebied. Ook de bibliotheek Altena was daarbij aanwezig. Inmiddels zijn er een paar leuke ideetjes, vooral om geschiedenis eens op een andere manier onder de aandacht te brengen. Overigens is het goed om te zien dat de jaarlijkse bijdrage aan het Streekarchief vanuit de gemeente Werkendam voor o.a. een educatief medewerker zinvol wordt besteed. Naast de Week van de Geschiedenis iser ook een Nacht van de Geschiedenis op 21 oktober De Nederlandse museumvereniging is dit jaar de partner van de Week van de Geschiedenis.

1 Comments:

At 6:38 AM, Blogger bob said...

Ik heb je column Steunkousen gelezen .
Ik wil je gerust stellen tav ouder worden. Wij schelen nog al wat in jaren. Ik kan tot nu toe zeggen dat ik niet het idee heb dat ik "echt"oud ben. Sommige dingen gaan wat minder( vroeger naar bed) andere zaken worden vaak interessanter en leuker(reizen,nieuwe problemen aanpakken etc). Wil je er meer over weten dan kletsen wij eens een keer daarover in de Biesbosch.
Gr. b

 

Post a Comment

http://hanviskie.blogspot.com/"><< Home