hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Monday, October 16, 2006

Dag 288: Wat u morgen niet ziet


Dinsdag worden de bruggen n de Bandijk en naar het veer naar de Kop van 't Land in het NOP gebied geopend door gedeputeerde Annemarie Moons. Misschien dat ik er heen rij, maar ik vrees dat de tijd ontbreekt. Het zijn mooie bruggen geworden, één van de twee heeft de naam Ooyevaar gekregen, naar een weg die verdwijnt in de Biesbosch vanwege de natuurontwikkeling. De naam van de andere is me ontschoten. Wat u morgen echter niet ziet, maar wel heel belangrijk is bij de aanleg van de bruggen, is het rijswerk. Nodig voor de bouw van stevige oevers, waar straks het water van de Merwede langs zal schuren. Werkendam staat bekend als de bakermat van het rijswerk. De rijswerkers leerden het vak van vader op zoon. En ze trokken er de wijde wereld mee in, om zo overal te zorgen voor stevige dijken en droge voeten.

1 Comments:

At 1:17 AM, Blogger bob said...

Spieringbrug. Hoe laat is de opening?
gr. b

 

Post a Comment

http://hanviskie.blogspot.com/"><< Home