hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Wednesday, January 03, 2007

Dag 3: Opa

Wie is de echte opa?

Opa worden moet een feest zijn. Ik heb het van horen zeggen, want zelf ben ik (gelukkig) nog geen grootouder. Toch zijn er ook nadelen verbonden aan het opa zijn. Met het klimmen der jaren werken de hersencellen soms wat minder. Je wordt wat vergeetachtig en zo…. Aan de opa van de SDC is dat inmiddels wel te merken. In zijn laatste column haalt hij flink uit naar ‘superbestuurder’ Luteijn die de gemeenteraad op zijn knieen gesmeekt zou hebben om miljoenen voor de ‘bodemloze’ put WAVA. Nu meen ik me toch echt te herinneren dat een van de fractieleden van de SDC destijds een collega bestuurder was van Luteijn. Die heeft hem kennelijk ook niet van zijn ongelijk weten te overtuigen, stemde zelfs in met dat plan. Nu kan het natuurlijk zijn dat de toch al wat grijzende en kalende fractie van SDC (met meerdere opa’s?) inmiddels ook al wat vergeetachtig wordt…….