hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Wednesday, December 27, 2006

Dag 362: The show must go on


Vandaag werd bekend dat onze fractiegenoot Cees Branderhorst de politiek gaat verlaten. Per 1 januari 2007 stopt hij als raadslid. Om persoonlijke redenen zoals hij zelf aangeeft. Ik heb fijn met hem samengewerkt, zelfs nog vrijwilligerswerk met hem gedaan bij de Sovak in Sleeuwijk. Door zijn snelle afscheid blijkt maar weer eens dat politiek een moeilijk vak. Natuurlijk, je kunt heel veel leren. Maar je moet je er wel prettig bij voelen. Politiek is vaak vooral veel, lang en soms oeverloos vergaderen. Samen bakkeleien over een detail totdat je een ons weegt. Maar ja, ‘the show must go on’, zo heb ik hem weleens gezegd. Ja, ik weet het, ik doe er zelf ook aan mee. Maar vooral bij zaken die niet in mijn commissie horen, zit ik zelf regelmatig met kromme tenen. Kunnen we niet afspreken dat we ons voortaan richten op hoofdzaken en niet gaan zitten neuzelen over bijzaken? En wat Cees betreft. Het ga je goed. Jammer dat je ons verlaat.

1 Comments:

At 1:15 PM, Blogger bob said...

Vind ik ook Hannie. Jammer dat Cees wegaat. We zullen hem missen.
Gr. bob

 

Post a Comment

http://hanviskie.blogspot.com/"><< Home