hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Sunday, February 04, 2007

Dag 35: Werkendamse kunstschatten

De CDA fractie in het oude gemeentehuis


Bij de verhuizing van het Werkendamse gemeentehuis van de Raadhuislaan naar het Raadhuisplein werden enkele museale stukken tijdelijk opgeslagen in een archiefdepot in Oisterwijk, omdat er in het nieuwe gemeentehuis onvoldoende plaats was. Jammer, want wat in een depot zit, kun je niet zomaar even bekijken. Het CDA heeft er destijds zelfs nog vragen over gesteld, wat er met het materiaal was gebeurd en waarom het in depot was opgeslagen. Inmiddels zijn we een aantal jaren verder en zijn de materialen uit het depot verdeeld tussen het Streekarchief en het Biesboschmuseum. Een klein deel van de collectie is voor de Historische Vereniging Werkendam en De Werken c.a. Morgen kan ik dat deel inzien. Uiteraard ben ik zeer nieuwsgierig wat er allemaal bij zit, mijn lezers wellicht ook. Daarom zal ik jullie morgen vertellen wat er allemaal bij zit.