hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Thursday, March 01, 2007

Dag 60: Bestuurlijke begeleidingscommissie


Na de laatste raadsvergadering op 13 februari is het weer stil geworden rond de Noordwaard. Maar komende week zijn er weer een aantal belangrijke bijeenkomsten. Op 5 maart komt de ambtelijke begeleidingsgroep bijeen voor het regio-advies aan de Staatssecretaris (de nieuwe Tineke Huizinga?). Op 12 maart is er overleg met de Klankbordgroep. En op 13 maart tenslotte komt de bestuurlijke begeleidingscommissie bijeen voor het uiteindeljke regio-advies. Voorafgaand aan de discussie in de raad op 13 februari heb ik gevraagd of de bijeenkomst van de bestuurlijke begeleidingscommissie openbaar was. Helaas kreeg ik vandaag te horen, dat dat niet het geval is. Ik ga in elk geval wel het verslag opvragen met daarin het regio-advies zoals ook de staatssecretaris dat onder ogen krijgt.