hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Friday, March 16, 2007

Dag 75: De toekomst van de aarde

Deze week ontving ik een uitnodiging van jongerenwerker Frank van Weerlee namens de jongerenwerkgroep Hank van Trema om op 19 maart de discussie avond over de ‘toekomst van de aarde’ bij te wonen. De jongeren gaan die avond in discussie over het Klimaat, Regenwoud, Milieu, Handel, Energie, smeltende poolkappen etc.
“Wat kunnen wij als gemeente doen, maar ook wat kan ik als persoon doen om het smelten van de poolkap, het kappen van regenwouden, non-fair trade handel tegen te gaan? Laat u informeren als gemeente, denk mee over de mogelijkheden binnen onze gemeente en laat als gemeente horen wat we reeds doen. Maar ook u als individu bent belangrijk, ook u kunt een groot aandeel hebben in het tegengaan van global warming”.
Tycho Boender van het “Inzicht collectief” informeert die avond aan de hand van een presentatie en bent u in de gelegenheid om vragen te stellen, met betrekking tot duurzaamheid, fair-trade handel, smeltende poolkappen, etc, en kunt u zich na deze informatieavond actief in gaan zetten voor een beter milieu. Jammer, genoeg kan ik niet aanwezig, ik heb die avond al drie eerdere uitnodigingen.