hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Saturday, April 07, 2007

Dag 97: Biodiesel


Vandaag weer eens een goede daad voor het milieu gedaan. Nu probeer ik dat wel vaker te doen, door mijn afval te scheiden, door geen chloor te gebruiken en liefst ook nog door het weigeren van een plastic tasje. Maar vandaag heb ik iets extra’s gedaan. Ik heb de grondstof geleverd voor biodiesel. Tijdens de wekelijks boodschappen viel mijn oog opeens op twee knalgele containers. Met daarboven een oproep om gebruikt frituurvet- en olie in te leveren. Er kan namelijk biodiesel van gemaakt worden. Nu had ik thuis nog enkele flessen staan, die ik al maanden op de gemeentewerf wilde afleveren. Maar steeds kwam er iets tussen. Maar vandaag heb ik direct gebruik gemaakt van de kans om de olie in te leveren. Ik ben van mijn afval af, anderen kunnen de grondstoffen weer ergens anders voor gebruiken. Al Gore zou me omhelsd hebben als in de buurt was geweest.